filmArche

Die erste selbstorganisierte Filmschule Europas

Praktikum Social-Media

Praktikum Social-Media 150 150

Social-Media-Praktikant:in (m/w/d)
projektbezogen (März-Mai), 40h/Woche · Berlin

Stellendetails:
Die Deutsche Filmakademie Produktion GmbH sucht zum 1. März 2024 eine:n Social-Media-Praktikant:in (m/w/d) zur Umsetzung der Social-Media-Kampagne des Deutschen Filmpreises 2024

Deine Aufgaben:

  • Unterstützung bei der Vorbereitung und Durchführung von Social-Media-Produktionen u.a. Shooting mit der Moderation & Interviews mit Nominierten
  • Untertitelung von kurzen Videoformaten
  • redaktionelle Unterstützung u.a. Erstellung von Thumbnails, Formulierung von prägnanten Captions, Postings & Community Management
  • Recherche von Social-Media-Handles, neuen Social-Media-Trends & Songs für Reels
  • Unterstützung beim Drehen von Instagram-Stories
  • Unterstützung beim Schneiden von kurzen Clips

Dein Profil:

  • Du bringst Kenntnisse der gängigen Social-Media-Plattformen mit und hast einen Überblick über aktuelle Trends
  • Du bist kreativ, offen und hast idealerweise keine Scheu auch mal vor der Kamera zu stehen
  • Du hast ein Gespür für lebendiges Storytelling
  • Du bist zuverlässig und hast eine strukturierte Arbeitsweise
  • Du hast Freude daran im Team zu arbeiten
  • Du bist filminteressiert und kennst Dich in der deutschen Filmlandschaft aus
  • Du bist zeitlich flexibel und bereit auch mal bei Abendveranstaltungen und an Wochenenden zu arbeiten
  • Du bist spontan und bewahrst auch in stressigen Situationen einen kühlen Kopf
  • Du bringst erste MS Office- & macOS-Kenntnisse mit und hast idealerweise schon einmal mit einem Schnittprogramm z.B. Abode Premiere Pro gearbeitet

Das bieten wir Dir:

  • Mitarbeit bei der Ausrichtung von Deutschlands höchst dotiertem Kulturpreis
  • Spannende Einblicke hinter die Kulissen
  • Abwechslungsreiche Aufgaben im Bereich Social Media (Organisation, Brainstorming, Durchführung von Drehs, Redaktion, Postproduktion etc.)
  • Raum für eigene Ideen
  • Flexible Arbeitszeiten
  • Homeoffice in Absprache
  • Ein sehr nettes, zugewandtes Team mit flachen Hierarchien und gemeinsamen Mittagessen
  • Büro am Potsdamer Platz mit guter Anbindung
  • Chancengleichheit von Bewerber:innen (m/w/d) ist für uns selbstverständlich

Wir möchten an dieser Stelle darauf hinweisen, dass wir BIPoC, LGTBQI* und Menschen mit Diskriminierungs- und Marginalisierungserfahrung besonders zu einer Bewerbung ermutigen möchten. Wir setzen uns für eine vielfältige Filmbranche ein und sind aktiv gegen Diskriminierung und Rassismus.

Über uns:
Die Deutsche Filmakademie Produktion organisiert und produziert seit 2006 Veranstaltungen im Bereich Film. Als hundertprozentige Tochter der Deutschen Filmakademie zeichnet die Produktion für zahlreiche Projekte und Events der Filmakademie wie die festliche Gala des Deutschen Filmpreises verantwortlich. Darüber hinaus produziert die Deutsche Filmakademie Produktion die jährliche Verleihung des renommierten Nachwuchspreises FIRST STEPS Awards und organisiert in diesem Kontext Seminare und Workshops.

Formale Voraussetzungen:

  • Du absolvierst das Praktikum freiwillig als Vorbereitung für dein Studium.
  • Oder Du bist als Student:in an einer deutschen (Fach)Hochschule immatrikuliert.
  • Das Praktikum wird monatlich mit 520€ vergütet.

Bewerbung:
Du hast Interesse? Dann bewerbe dich bis zum 7. Dezember 2023 mit Lebenslauf, und Motivationsschreiben via info@deutscher-filmpreis.de.
Wir freuen uns auf dich!

Deine Ansprechpersonen:
Sabine Schwerda (Marketing, Kommunikation, Partnerschaften)
Estelle Hoffner (Leitung Social Media und Website)

 

Telefoncasting der Bewerber*innen bei Bauer sucht Frau

Telefoncasting der Bewerber*innen bei Bauer sucht Frau 150 150 info10

Du hast Lust auf Fernsehen, Menschen und abwechslungsreiche Aufgaben?

Die magis TV GmbH ist eine junge, unabhängige TV-Produktionsfirma mit Sitz in Berlin. Wir suchen ab sofort studentische Aushilfen zur Unterstützung unserer Produktionen.

Deine Aufgaben

Durchführen von Telefoninterviews
Verfassen von Kandidatendossiers

Was Du mitbringst

Gespür für Menschen und deren Geschichten
Hohes Maß an Selbständigkeit, Eigenverantwortung und Zuverlässigkeit
Bereitschaft zu flexiblen Arbeitszeiten
Schnelle Schreibfähigkeit und starke, kommunikative Fähigkeiten setzen wir genauso voraus wie ein freundliches und professionelles Auftreten.

Wir bieten Dir ein spannendes und familiäres Arbeitsumfeld mit netten Kollegen und flexiblen Arbeitszeiten im Herzen Berlins.

BUSINESS AFFAIRS INTERN

BUSINESS AFFAIRS INTERN 150 150 staff

6 Month Paid Internship

Business Affairs Intern

By: Coproduction Office
Business sector: Film Industry (International Sales Agency and Production)
Paid Internship: 1200€ / month before taxes
Place: Paris
Duration: 6 months, full time
Start date: According to availability.

We are looking for a globally minded colleague, who has organizational skills, is result-oriented and has an interest in art-house cinema, to join our Paris-based finance team, working in a dynamic and international environment.

COMPANY PROFILE

Based in Paris and Berlin, Coproduction Office is an international distributor and producer of bold, award-winning films.

Coproduction Office’s CEO and founder Philippe Bober has worked with prominent ground-breaking directors* from early on in their careers and has produced thirty-three films to date. The majority of these films were selected for the main competitions in Cannes, Venice and Berlin, where they have received many major prizes, most notably the Venice Golden Lion in 2014 for Roy Andersson’s A PIGEON SAT ON A BRANCH REFLECTING ON EXISTENCE, and the Palme d’Or in 2017 and in 2022 for THE SQUARE and TRIANGLE OF SADNESS by Ruben Östlund. Coproduction Office’s international sales division distributes a catalogue composed of films produced by Philippe Bober as well as acquired titles and restored classics, including Roberto Rossellini’s key films. The catalogue is unique for its artistic strength, with films that have an individual and distinctive cinematic language, and often daring content.

*Lars von Trier, Roy Andersson, Ulrich Seidl, Jessica Hausner, Lou Ye, Kornél Mundruczó, Cristi Puiu, Michelangelo Frammartino, Carlos Reygadas, Ruben Östlund.

JOB OUTLINE:

You will work in Coproduction Office’s finance and sales department in interaction with other departments (production, festivals, marketing, deliverables) and will assist our head of departments on some following in the tasks (depending on the period of the year):

Finance

Establishing the films’ sales and marketing budget: at the occasion of the premier of the films in festivals and in the context of funding applications (Creative Europe, CNC, European Film promotion).
Managing Royalties reports (contacting distributors after the release of the films and analyzing the provided reports).
Evaluating the performance of the distributors on our films across territories.
Analyzing the evolution of films revenues across various platforms and territories (with a specific focus on the evolution of digital revenues) and presenting the results to the sales team.
Managing MEDIA Creative Europe funding, both internally and in collaboration with our European distributors (grant cash-flow, communication with the distributors, cost report analysis etc.).

Requesting funding to banks and credit institutions active in the film sector.

Processing incoming and outgoing invoices/Call for funds and their payments and allocation to corresponding projects, with a focus on monitoring bank transactions in the context of international film co-production (transfers of funds etc.).

Updating performance and operation monitoring tables and improving their accuracy and efficiency.
Preparing costs reports for producers, banks, and publics funds according to different reporting requirements.
Being the point of contact across departments and with external accountants
Working on market research.
Legal and Administration

Drafting and negotiating film sales contracts with international distributors.

Resolving legal conflicts related to film rights, and secondary rights.

Carrying administrative tasks, such as the notarization process for Chinese contracts, registration of contracts, verifications of Chain of Rights, clearance of double taxation and more.

Collaborating with the production and sales teams to prepare and gather legal documentation required for film legal deliveries.

YOU ARE:

Fluent in English, French and/or German speaker (applicants are required to speak at least two of the languages, a third one is a plus).

Comfortable with numbers and financial analyses and proficient with Excel
An innovative thinker who can think outside the box.
Both analytical and synthetical
A perfectionist, with attention to detail and meeting deadlines
Computer savvy and proficient in cloud-based applications and virtual workspaces
A cinephile with a strong interest in film distribution and marketing.
YOU WILL:

Gain an oversight on different aspects of the company including sales, marketing, and production as we are a small and flexible company.

Work in a multi-lingual environment, in a friendly and motivational atmosphere with engaged and international colleagues who bring commitment and camaraderie to their work.
Obtain valuable experience from working with Philippe Bober on unique projects.
We look forward to receiving your full application with a cover letter in English at staff@coproductionoffice.eu (NB Applications without cover letter will not be considered). Please also indicate where you saw this post.

SALES AND FESTIVALS INTERN

SALES AND FESTIVALS INTERN 150 150 staff

6 Month Paid Internship

with possible further employment

Coproduction Office is looking forward to welcome a

Sales and Festivals intern

who is globally minded, result-oriented, with organizational skills, and have an interest in art-house cinema, to complete our team of twenty people working in Paris and/or Berlin in a dynamic and international environment.

By: Coproduction Office
Business sector: Film Industry
Field of expertise: Sales and Festivals
Location: Berlin or Paris
Paid Internship: 1200 € / months (before taxes)
Benefits: Dynamic and international working environment, career progression
Duration: 6 months full time (if enrolled with a school)
Start date: December 2023-January 2024

 

COMPANY PROFILE:

Based in Paris and Berlin, Coproduction Office is an international distributor and producer of bold, award-winning films.

Coproduction Office’s CEO and founder Philippe Bober has worked with prominent ground-breaking directors* from early on in their careers and has produced thirty-three films to date. The majority of these films were selected for the main competitions in Cannes, Venice and Berlin, where they have received many major prizes, most notably the Venice Golden Lion in 2014 for Roy Andersson’s A PIGEON SAT ON A BRANCH REFLECTING ON EXISTENCE, and the Palme d’Or in 2017 and in 2022 for THE SQUARE and TRIANGLE OF SADNESS by Ruben Östlund. Coproduction Office’s international sales division distributes a catalogue composed of films produced by Philippe Bober as well as acquired titles and restored classics, including Roberto Rossellini’s key films. The catalogue is unique for its artistic strength, with films that have an individual and distinctive cinematic language, and often daring content.

*Lars von Trier, Roy Andersson, Ulrich Seidl, Jessica Hausner, Lou Ye, Kornél Mundruczó, Cristi Puiu, Michelangelo Frammartino, Carlos Reygadas, Ruben Östlund.

JOB OUTLINE

You will assist our sales executives and festival manager with the following tasks:

Festivals:

Conduct research on festivals.
Submit our films to festivals.
Be involved in the elaboration of the festivals’ strategy for new films and restored titles.
Negotiate screenings fees.
Provide Materials to festivals.
Help with talent coordination (promotional tours, press).
Assist with event organization at festivals (premieres, cocktails, dinners, and parties).
Be involved in the restoration process of our films.
Sales:

Assist our sales executives during markets (scheduling meetings; writing memos; etc.).
Follow up with international distributors.
Search for prospective customers (market studies); improving and updating the client and deal database.
Assist the sales team in the negotiation for catalogue film sales (providing information on the material available and prices).
YOU ARE:

A native or fully fluent English-speaker with an excellent command of German and/or French. Other languages are a plus.
Strong verbal and written communication skills with the ability to deal with a wide range of people at all levels.
A perfectionist, with attention to detail and meeting deadlines.
A cinephile with a strong interest in film distribution.
Able to think outside the boxes.
Precise, Proficient with Excel and databases.
Able to demonstrate previous experience in the film industry.
Organized and capable to prioritize.
Flexible with a proactive skill set.
Computer savvy and proficient in cloud-based applications and virtual workspaces.
YOU WILL:

Gain an oversight on different aspects of the company, including finance and production as we are small and flexible company.
Work in a multi-lingual environment, in a friendly and motivational atmosphere with engaged and international colleagues who bring commitment and camaraderie to their work.
Obtain valuable experience from working with our sales team, as well as with our founder Philippe Bober on unique films.
We look forward to receiving your full application with a cover letter in English at staff@coproductionoffice.eu. (NB Applications without cover letter will not be considered.)

GERMAN-SPEAKING PRODUCTION AND BUSINESS AFFAIRS ASSISTANT

GERMAN-SPEAKING PRODUCTION AND BUSINESS AFFAIRS ASSISTANT 150 150 staff

By: Coproduction Office
Business sector: Film Industry
Field of expertise: Production, Administration, Finance
Location: Berlin
Salary: 2100€ brutto / month
Benefits: Dynamic and international working environment, career progression
Duration: Minimum 1-year full time
Start date: as soon as possible.
Coproduction Office is looking forward to welcoming a

German-speaking Production and Business Affairs Assistant

who is globally minded, result-oriented, organised, and has an interest in art-house cinema, to complete our team of fifteen people working in our offices in Paris and Berlin in a dynamic and international environment.

COMPANY PROFILE

Based in Paris and Berlin, Coproduction Office is an international distributor and producer of bold, award-winning films.

Coproduction Office’s CEO and founder Philippe Bober has worked with prominent ground-breaking directors* from early on in their careers and has produced thirty-three films to date. The majority of these films were selected for the main competitions in Cannes, Venice and Berlin, where they have received many major prizes, most notably the Venice Golden Lion in 2014 for Roy Andersson’s A PIGEON SAT ON A BRANCH REFLECTING ON EXISTENCE, and the Palme d’Or in 2017 and in 2022 for THE SQUARE and TRIANGLE OF SADNESS by Ruben Östlund. Coproduction Office’s international sales division distributes a catalogue composed of films produced by Philippe Bober as well as acquired titles and restored classics, including Roberto Rossellini’s key films. The catalogue is unique for its artistic strength, with films that have an individual and distinctive cinematic language, and often daring content.

*Lars von Trier, Roy Andersson, Ulrich Seidl, Jessica Hausner, Lou Ye, Kornél Mundruczó, Cristi Puiu, Michelangelo Frammartino, Carlos Reygadas, Ruben Östlund.

JOB OUTLINE

You will assist our in-house producers and our founder Philippe Bober with tasks related to production, financing, planning, reporting and cost accounting that may include:

Researching funds, investors, and credit lines as well as specific research related to individual film projects.
Assisting with the applications to German and European film funds and following their administration from application to final accounts.
Participating in the budgeting, reporting and accounting for the projects and being a point of contact for the accounting team. Preparing cost reports for producers and financing partners.
Assisting with the legal aspects of international co-productions and legal deliveries
Assisting the in-house producers in preparing and following up on shootings and post-production
Interacting with all the departments of Coproduction Office and facilitating administrative processes within the company
Scheduling, preparing and following up on meetings with our (international) partners: logistics, recordings, transcripts, to do lists, coordinating and implementing follow ups.
YOU ARE:

A native German speaker, who feels comfortable writing texts and has an excellent command of English (written and spoken). A knowledge of French and/or Italian is a plus.
Proficient with Excel (budgets, cash-flows, etc.)
Able to demonstrate previous experience in the film industry and an interest in financial and legal topics
A perfectionist, who pays attention to detail and meets deadlines
Passionate for cinema
Both analytical and synthetical
Flexible with a proactive skill set
Eloquent and have good social skills, capable of interacting with professionals in different sectors: the film industry, the public sector, artists etc.
Computer savvy and proficient in cloud-based applications and virtual workspaces
A To Do Lists lover
YOU WILL:

Gain insight into different aspects of the company, including film production, finance and sales
Obtain valuable experience from working on unique films with our in-house producers as well as with our founder Philippe Bober
Work in a multi-lingual environment, in a friendly and motivational atmosphere with engaged and international colleagues who bring commitment and camaraderie to their work
This experience will provide you with good basic knowledge of the management of a company in the film sector. You will be able to follow-up on funds, financers, projects, and clients, with an in-depth knowledge of how the sector and company work, including an oversight of all aspects of the company (management, production, and sales). If the collaboration is successful, we would love to make you a permanent member of the team as with the possibility of growing responsibility within the production team further down the line.

We look forward to receiving your full application with a cover letter in English at staff@coproductionoffice.eu. (NB Applications without cover letter will not be considered.)

Videograf / Fotograf

Videograf / Fotograf 150 150 thomas.diener

Das Bundesministerium für Digitales und Verkehr (BMDV) sucht für das Referat L 21 (Digitale Kommunikation – Social Media und Homepage) der Abteilung Leitung/Kommunikation zum nächstmöglichen Zeitpunkt, unbefristet eine/einen

Referentin/Referenten (m/w/d) für Digitale Kommunikation – Schwerpunkt Foto- und Videografie
Der Dienstort ist Berlin.
Referenzcode der Ausschreibung 20232762_0002

Bewerbungsfrist: 18. Dezember 2023
Arbeitsbeginn: sobald möglich
Arbeitszeit: Vollzeit
Vertragsart: unbefristet
Laufbahn: höherer Dienst
Bewerbergruppe: Tarifbeschäftigte / Beamte

Arbeitsort
Bezeichnung: Bundesministerium für Digitales und Verkehr
Ort: Berlin
PLZ: 10115
Bundesland: Berlin

Dafür brauchen wir Sie

  • Konzeption und selbstständige Umsetzung von Video-, Audio- und Bildformaten zusammen mit der Hausleitung für verschiedene Online-Plattformen
  • Entwicklung neuer Kommunikationsformate und redaktioneller Inhalte (mit Fokus auf Storytelling und zielgruppengerechte Darstellung von Inhalten)
  • Stoffentwicklung von der Idee zum Produkt: Erstellung von Drehbüchern, Skripten, Drehplanung, Regie, Aufnahme mit Foto- und Videokameras, Animation und Postproduktion (Bearbeitung und Schnitt)
  • Fotografische sowie Videobegleitung der Hausleitung bei Terminen und Reisen sowie das Führen von themenbezogenen Interviews mit dem Minister, den Staatssekretären oder Expertinnen und Experten
  • Unterstützung bei der Betreuung der Social-Media-Kanäle sowie der Webseite, einschließlich der Kommunikation mit Bürgerinnen und Bürgern über diese Kanäle

Ihr Profil
Das sollten Sie unbedingt mitbringen:

  • Abgeschlossenes wissenschaftliches Hochschulstudium (Master bzw. Diplom/Universität) als Kommunikations-, Medien-, Filmwissenschaftler, Medien Designer, Public-Relations-Manager, Fotograf oder
  • Abgeschlossenes Hochschulstudium (Bachelor, Diplom (FH)) mit langjähriger Berufserfahrung in einer dem o.a. Aufgabenprofil entsprechender Tätigkeit

Das wäre wünschenswert:

+ Begeisterung für Fotografie, Videos, soziale Medien und digitale Affinität
+ Kreativität für originelle Bilder und Videos und die Fähigkeit:

  • Elemente im Bild harmonisch anzuordnen und den Blick des Betrachters zu lenken,
  • Menschen zu führen und sie vor der Kamera in ihrem besten Licht darzustellen,
  • Bilder und Videos nach der Aufnahme zu bearbeiten, um sie zu optimieren.

+ Ausgeprägtes Darstellungsvermögen, insbesondere bei der schriftlichen und mündlichen Ausdrucksfähigkeit, Fähigkeit im perfekten Hochdeutsch knappe aussagekräftige Texte zu schreiben
+ Ausgeprägte Fähigkeit, Arbeitsaufträge auch in einem größeren Verantwortungsbereich termingerecht zu erledigen
+ Belastbarkeit und Bereitschaft zur Arbeit auch außerhalb der üblichen Arbeitszeiten (u.a. mehrtägige Dienstreisen und Wochenenddienste)
+ Hohes Maß an Eigenverantwortung und Flexibilität
+ Ausgeprägte Fähigkeit, fair und vertrauensvoll mit Gruppen zu kommunizieren und den Informationsfluss innerhalb eines größeres Verantwortungsbereiches sicherzustellen
+ Ausgeprägte Fähigkeit zur Organisation und zur Zusammenarbeit im Team
+ Im Rahmen der Fachkenntnisse sind wichtig:

  • Mehrjährige Erfahrungen mit Video- und Audio-Produktionen
  • Mehrjährige Erfahrungen in der Bildbearbeitung
  • Ausgeprägte Adobe Suite-Kenntnisse
  • Erfahrungen in der Freistellung mittels Green-/Bluescreen von Vorteil

+ Ausgeprägte Fähigkeit, auch Zusammenhänge und Abhängigkeiten eines größeren Verantwortungsbereiches und angrenzender Bereiche zu erkennen und zu berücksichtigen

Das bieten wir Ihnen
Die Vergütung erfolgt nach Entgeltgruppe 14 TVöD. Beschäftigte, die nicht über ein abgeschlossenes wissenschaftliches Hochschulstudium (Master bzw. Diplom/Universität) verfügen, werden nach Entgeltgruppe E 13 TVöD vergütet.

Eine Verbeamtung ist bei Erfüllung der persönlichen Voraussetzungen möglich.

Beamtinnen und Beamte des höheren Dienstes werden in ihrem bisherigen Amt (max. Besoldungsgruppe A 14) nach einer vorhergehenden Abordnung versetzt.

Beamtinnen und Beamte des höheren Dienstes können im BMDV bei Vorliegen der Voraussetzungen die Besoldungsgruppe A 15 BBesO erreichen.

Im Bundesministerium für Digitales und Verkehr wird eine Zulage für oberste Bundesbehörden gezahlt. Die Zulage beträgt bei Vollbeschäftigten bis zu 330,00 Euro.

Unseren Mitarbeiterinnen und Mitarbeitern stehen Kindertagesplätze im Rahmen eines Kooperationsvertrages mit einem überregionalen freigemeinnützigen Träger von Krippen, Kindergärten und Horten in Berlin, Potsdam und Nordrhein-Westfalen sowie dienststellennah Belegplätze in einer Kindertagesstätte in Berlin und in zwei Kindertagesstätten in Bonn zur Verfügung.

Die Behörde unterstützt die Vereinbarkeit von Beruf und Familie. Wir bieten unseren Beschäftigten individuelle Arbeitszeitabsprachen sowie Teil- und Gleitzeit, um die Vereinbarkeit von Berufs- und Familieninteressen zu berücksichtigen. Es besteht die Möglichkeit des mobilen Arbeitens. Bei Betreuungsengpässen steht ein Eltern-Kind-Arbeitszimmer zu Verfügung. Wir fördern aktiv die Gesundheit der Beschäftigten durch das Angebot an Sport- und Gesundheitsmaßnahmen. Die Aus-, Fort- und Weiterbildung, auch während einer Elternzeit, erfolgt angepasst an den individuell festgestellten Bedarf.
Das Bundesministerium für Digitales und Verkehr versteht sich als familienfreundlicher Arbeitgeber und wurde entsprechend zertifiziert. Weitere Informationen erhalten Sie unter http://www.beruf-und-familie.de .

Besondere Hinweise
Von Mitarbeiterinnen und Mitarbeitern des BMDV wird eine ausgeprägte Antidiskriminierungs- und Gleichstellungsorientierung erwartet.

Die Stelle ist grundsätzlich zur Besetzung mit Teilzeitbeschäftigten geeignet.

Bewerbungen von Frauen sind ausdrücklich erwünscht. Bei gleicher Qualifikation werden Frauen nach Maßgabe des § 8 Bundesgleichstellungsgesetz (BGleiG) bevorzugt berücksichtigt.

Schwerbehinderte Menschen werden bei gleicher fachlicher Eignung bevorzugt eingestellt. Es wird nur ein Mindestmaß an körperlicher Eignung verlangt.

Wir begrüßen die Bewerbung von Menschen aller Nationalitäten.

Die Auswahl erfolgt durch eine Kommission.

Zur Durchführung eines Leistungsvergleichs werden für die Tarifbeschäftigten des BMDV und seines Geschäftsbereichs vom Personalreferat des BMDV Leistungseinschätzungen, die sich verfahrensmäßig an den jeweils im Geschäftsbereich geltenden Richtlinien für die beamtenrechtliche Beurteilung orientieren, eingeholt. Die Tarifbeschäftigten erklären mit ihrer Bewerbung ihr Einverständnis zur Durchführung dieser Maßnahme.

Fühlen Sie sich angesprochen?
Dann bewerben Sie sich bitte bis zum 18.12.2023 über das Elektronische Bewerbungsverfahren (EBV) auf der Einstiegsseite: http://www.bav.bund.de/Einstieg-EBV

Wählen Sie dort „Bewerbung mittels Referenzcode“ aus und geben Sie bitte im Verlauf Ihrer Bewerbung den Referenzcode 20232762_0002 ein. Die Benutzerdokumentationen finden Sie über den o.g. Link.

Bitte laden Sie im weiteren Verlauf Ihre vollständigen Bewerbungsunterlagen (Motivationsschreiben, Lebenslauf, FH-Diplom-/ Bachelorurkunde und -zeugnis, Uni-Diplom-/ Masterurkunde und -zeugnis, Link mit Arbeitsproben aus dem Foto- und Videobereich mit dem Fokus auf andere Menschen) als Anlage in Ihr Kandidatenprofil hoch.

Arbeitnehmerinnen und Arbeitnehmer werden gebeten, ein Zeugnis Ihres letzten Arbeitgebers Ihren Bewerbungsunterlagen beizufügen.

Beamtinnen und Beamte werden gebeten, Ihre aktuelle dienstliche Beurteilung beizufügen.

Zusätzlich pflegen Sie bitte in Ihrem Kandidatenprofil unter „Ausbildung/Abschlüsse“ Ihren Studienabschluss, ggf. Ihre Laufbahnbefähigung und unter „Berufserfahrung“ Ihre letzten 3 Arbeitgeber (inkl. aktueller Arbeitgeber) ein.

Bei ausländischen Bildungsabschlüssen bitten wir um Übersendung entsprechender Nachweise über die Gleichwertigkeit mit einem deutschen Abschluss. Nähere Informationen hierzu entnehmen Sie bitte der Internetseite der Zentralstelle für ausländisches Bildungswesen (ZAB) unter https://www.kmk.org/zab oder unter dem Infoportal zu ausländischen Bildungsabschlüssen: https://anabin.kmk.org/anabin.html. Bei der Zeugnisbewertung ggf. anfallende Gebühren können nicht erstattet werden.

Wir bitten Sie zu beachten, dass fehlende erbetene Bewerbungsunterlagen dazu führen können, dass wir Ihre Bewerbung im weiteren Verfahren nicht berücksichtigen.

Ansprechpersonen
Für Fragen im Zusammenhang mit dem Elektronischen Bewerbungsverfahren steht Ihnen die Bundesanstalt für Verwaltungsdienstleistungen unter der Rufnummer 04941 602-240 zur Verfügung. Folgende Ansprechpersonen stehen Ihnen im BMDV zur Verfügung:
* für fachliche Fragen: Herr Diener, Tel.: 030 18300-7210
* für organisatorische Fragen: Herr Dr. Diepgen, Tel.: 030 18300-3103

Volunteer Filmfestival: Woche der Kritik 2024

Volunteer Filmfestival: Woche der Kritik 2024 150 150 orga

Woche der Kritik 2024: Volunteers gesucht

Für die aktuelle Ausgabe der Woche der Kritik, die vom 14.-22. Februar 2024 in Berlin stattfindet, suchen wir tatkräftige Unterstützung im Rahmen einer freiwilligen Mitarbeit. Dabei freuen wir uns auf alle begeisterten Cinephilen, die Lust haben, bei einem spannenden Filmfestival mit anzupacken. Zur Vorbereitung der Veranstaltung im Dezember/Januar/Februar und für ihre Durchführung brauchen wir Hilfe in folgenden Bereichen:

• Öffentlichkeitsarbeit
• Gästebetreuung

Der Zeitaufwand gestaltet sich nach Absprache. Es geht darum, die Öffentlichkeitsarbeit mitzugestalten und zu unterstützen, internationale Gäste zu betreuen und andere interessante Aspekte der Durchführung einer Filmreihe zu erleben. Du solltest in Berlin leben und es ist von Vorteil, wenn du Fremdsprachenkenntnisse, einen Führerschein, ein bisschen technisches (Film-)Verständnis und Festivalerfahrung mitbringst – aber bei weitem kein Muss. Am wichtigsten ist die Lust auf Arbeit in einem engagierten Team und Spaß am Anpacken.

Ein Einstieg wäre ab Dezember, aber auch später möglich. Bei Interesse, schicke bitte ein paar Zeilen zu dir und deiner zeitlichen Verfügbarkeit und lass uns am besten auch gleich noch wissen, welcher Bereich dich besonders interessiert, an Philipp Großmann: orga[at]wochederkritik.de.

Wir freuen uns auf Eure Bewerbungen!

Das WdK-Team

Documentary Filmmaker

Documentary Filmmaker 150 150 wycisk.julia

Call for applications: PAID SUMMERSCHOOL

 

NOMIS Distinguished Scientists Awards 2024 Documentary Film Project

Each year, the Swiss NOMIS Foundation awards two or three top international scientists with a considerable grant to conduct foundational research. And each year, they ask four students and starting documentary film makers to create short film portraits of these fascinating personalities, which will be premiered at NOMIS’s annual Award Ceremony, in Zürich in October.

We are looking for ambitious young visual storytellers, who want to join a small team in making intimate film portraits of some of the world’s leading scientists.

The four participants will travel with two seasoned coaches to visit the scientists, meet their co-workers and see some of the most advanced labs at renowned scientific hotspots like Caltech, UCLA, Princeton University, the Max Planck Institute and other top scientific sites in the US, UK and EU.

The NOMIS Award Film Project gives its participants great freedom to experiment and find new visual languages for scientific research while at the same time working on a serious applied commission. By now, 27 curious young creatives have made 18 exciting film portraits of great scientists, one of whom has meanwhile received a Nobel Prize.

Since the start, editor Max Bruinsma and documentary film maker Christian Gropper have coached students and alumni of visual narrative courses in making these short films. For this project, we are specifically inviting creative talents who dare to experiment, to invest time and effort in finding new visual languages for the often abstract themes of foundational scientific research, and who are passionate team players. Of course, we also expect basic camera and editing skills, a keen interest in science and science communication, and preferably some experience in documentary film making.

What we offer is a unique and intensive experience, in which the participants will encounter all aspects of documentary film making, from research and preparing interviews, camera handling, filming, sound recording, directing, to reviewing and editing the material into six-minute documentary gems.

All costs during travels for filming the scientists on location, and travel and lodging during post-production will be covered by the project. In addition, each participant will receive a stipend of € 2.000,-. Participants will be credited in the films and online at NOMIS’s Vimeo page, on which the films are collected.

Some key features of the project:

With the experienced guidance of two seasoned experts, editor Max Bruinsma and documentary film maker Christian Gropper, participants will work together in researching the scientists and their fields; they will prepare and conduct two in-depth interviews with each; they will direct, film and edit the interviews; shoot additional B-roll and associative imagery; and edit the portraits, collaborating with sound designers, illustrators and animators.

The project consists of three phases:

1. Preparation: Researching each scientist, reading (scientific) articles, collecting visual materials (previous interviews, presentations, etc.) and other information to become acquainted with their protagonist, not just as a scientist, but as a personality. During this preparation phase, a short kick-off workshop will be planned around

the end of March in Darmstadt, Germany. In four days, the team members will get to know each other, receive instructions and guidance in the technical and editorial basics of the project, and collectively shoot and edit a short film portrait. With the exception of the kick-off workshop, most of this phase can be done online.

2. Filming: The team will travel to the scientists’ work places at research institutes or universities in Europe or the USA. We will check out locations for the interviews (at the lab or institute) and at the scientists’ homes, prepare and conduct the interviews, and travel around for additional shooting – and some sight seeing. This phase is an intensive and immersive professional experience, in which the team travels together, works, cooks and eats together, usually in well-equipped Airbnb houses near the scientists’ locations. Depending on the amount of awards (two or three) and the locations, these travels take about two to three weeks in July. Each team member will be responsible for preparing and directing one interview and shoot, and for doing camera, sound and assistance during the other shoots. All expenses for this phase will be covered by the project.

3. Post-production: After a short break, the team reconvenes in August in the project’s studio in Darmstadt, Germany, for a month of post-production. In the first week, an audio timeline will be established with the (roughly) edited interview. This timeline of approximately 5 minutes will be detailed with B-roll and associative footage, short animations and sound design in the following two weeks. The last week is for color grading, sound mixing, subtitling and corrections. Travels to the post-production location and lodging will be covered by the project.

The preliminary time schedule for the project:
December 2023 / January 2024: Participants selection

15.01.2024: Confirmation of participants

End of January: First online meeting of all team members and NOMIS
End of March: 4 day kick-off workshop, Gropperfilm studio, Darmstadt
April / May: Announcement of the 2024 Award winners by NOMIS. Research, preparing meetings and travels

Beginning of June: Research workshop (online) and travel arrangements
July: Film shootings on location
August: Post production, presentations and finalizing
04.09.2024: Delivery to NOMIS

Application guidelines:
Applicants need to provide the following documentation:

1. A motivation letter detailing why they are keen to join the project, their interest in science communication, and a summary of their experience with film making and editing.

2. A CV with name, date of birth, nationality, current address, education and current school and or occupation. Please also list skills and level of experience with equipment and software.

3. A portfolio providing an overview of earlier work, with a focus on media productions (video, photography, interactive media). Please provide links to online sources (video and web) and add illustrations of other work.
All documentation needs to be sent as PDF to: nomis@mbed.nl and info@gropperfilm.de

Large files can be sent via Wetransfer to the same address.

Question: please contact cg@gropperfilm.de

Looking forward 🙂

sound person with equipment

sound person with equipment 150 150 loci

We are looking for a sound person with equipment for a documentary shoot (one day) at a family constellation setting with multiple talents on December 16 in Berlin. Paid job. Please, email me for details if you are interested: loci@filmdough.berlin

Kompars*Innen für einen Abschlussfilm (Filmuni Babelsberg) gesucht

Kompars*Innen für einen Abschlussfilm (Filmuni Babelsberg) gesucht 150 150 nikolaipaulfilms

Hey, für den Abschlussfilm „Fantasy of Love (AT)“ der Filmuni Babelsberg sind wir derzeit auf der Suche nach Kompars*innen für an den folgenden Daten: 9.+10.12, 14.+15.12 und 16.+17.12. . Bei Interesse gerne eine Mail (bitte mit Foto!) an nikolaipaulfilms@posteo.de schicken und das Formular unten ausfüllen.

Wir freuen uns über jede Nachricht.

Synopsis:
Als Emma (31) ihren, den für ihre Eltern unsichtbaren festen Freund vorstellt, eskaliert das Abendessen und Emma wird klar, dass sie sich für eine Realität entscheiden muss …